Prestatiedoelstelling
Samen met het Utrecht Brand Netwerk, een groeiend netwerk van partners in de stad en regio, werken we aan de marketing, promotie en profilering van Utrecht
Samen met het Utrecht Brand Netwerk, een groeiend netwerk van partners in de stad en regio, werken we aan de marketing, promotie en profilering van Utrecht
Taken op het gebied van merkmanagement die zijn gekoppeld aan de Prestatie indicatoren P1.2.1, P1.2.2 en P1.2.3 zijn overgeheveld naar de stichting Utrecht Marketing. In het verleden had de gemeente de trekkersrol richting het Utrecht Brand Netwerk, maar dat is sinds 1 januari 2017 ook overgedragen aan de stichting Utrecht Marketing. Wel participeert de gemeente in dat netwerk van partners in de stad en regio die werken aan de marketing, promotie en profilering van Utrecht.
Aantal stakeholders actief betrekken bij netwerken en coalities
Sinds 1 januari 2017 zijn er bij de stichting Utrecht Marketing twee brandmanagers in dienst getreden die verantwoordelijk zijn voor het merkmanagement en het actief betrekken van stakeholders bij de citymarketing van de stad. Partijen zoals musea, het Utrechts Festival Overleg, Centrum Management Utrecht, Economic Board Utrecht, Utrecht Science Park, kennisinstellingen, FC Utrecht, Jaarbeurs Utrecht, Rabobank, Creative Connection, regiogemeenten (U10) en TivoliVredenburg waren reeds betrokken. Verdere uitbouw van partners en coalities is een taak die Utrecht Marketing uitvoert samen met partners in de stad.
Aantal gebruikers Utrecht-logo en merk
Het aantal gebruikers van het Utrecht-logo en -merk is een verantwoordelijkheid van de stichting geworden.
Aantal gebruikers Utrecht Toolkit
De Utrecht Toolkit, een website met verhalen en beelden over de stad die marketeers helpen het Utrecht verhaal te vertellen, is per 1 januari 2017 overgedragen aan stichting Utrecht Marketing.
Aantal opgenomen films
In 2018 is Film Commission Utrecht (sinds 1 januari 2017 een taak binnen Interne Bedrijven/Marketing- en Communicatie Netwerk) 52 keer benaderd door locatiescouts en film- of tv producenten. Er vonden in totaal 160 draaidagen plaats verdeeld over vier filmproducties, vijftien tvproducties, vijftien commercials en zeven kleine producties, waaronder afstudeerprojecten.